Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.uhemisferios.edu.ec:8080/xmlui/handle/123456789/251
Title: A case study on Burnout Syndrome in EFL High School teachers in a school in Quito-Ecuador
Other Titles: Trabajo de titulación presentado en conformidad con los requisitos establecidos para la obtención del título de English Teaching
Authors: Riera F., Marisol
Keywords: Burnout Syndrome
Despersonalization or detachment
Emotional exhaustion
Stress
Reduction of personal accomplishment
Issue Date: 10-Jun-2015
Publisher: Quito-Ecuador: Universidad de los Hemisferios, 2015
Series/Report no.: English Teaching;UDLH-AYH-ET-9
Abstract: Teachers are exposed to a prolonged amount of stress in a daily basis, which results in burnout. This study aims to determine the influence of gender and age on teachers’ susceptibility to experience burnout. Thirteen teachers of English as a Foreign Language (EFL), aged twenty to fifty years old, six males (46%) and seven females (54%) participated in this study. The data was collected using as instrument the questionnaire on the Maslach Burnout Inventory – Educators Survey – (MBI-ES) and a structured and semi-structured interview. The implications of this study show that young male teachers are more susceptible to experience detachment and lack of accomplishment and inefficacy, and female teachers (no limit of age) are more likely to be susceptible to emotional exhaustion, all of them, dimensions of burnout syndrome. Los maestros están expuestos a una carga diaria de estrés, misma que con el tiempo se transforma en “burnout”. El objetivo de este estudio es determinar la influencia de edad y género en la susceptibilidad de los profesores para experimentar burnout. En este estudio participaron trece maestros de inglés, seis hombres (46%) y siete mujeres (54%), cuyas edades fluctúan entre veinte y cincuenta años. Los datos fueron recolectados usando como instrumentos el cuestionario Maslach Burnout Inventory –EducatorSurvey – (MBI-ES) y una entrevista estructurada y semiestructurada. Los alcances de este estudio muestran que los maestros jóvenes, de género masculino son más propensos a padecer de desapego emocional e ineficacia y las maestras (sin discriminación de edad) son más susceptibles de experimentar desgate emocional, todos estas dimensiones de burnout.
Description: Tutor: Adela Jiménez Anexos Conclusiones Recomendaciones
URI: http://dspace.uhemisferios.edu.ec:8080/xmlui/handle/123456789/251
Appears in Collections:ENGLISH TEACHING

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tesis sin caratula, indice, key words, abstract, introduction.docx181,74 kBMicrosoft Word XMLView/Open
thesis caratula, indice, abstratc, introduction and key words.docx103,56 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.